Beszámoló a BorÉRT rendezvényről

A beszámolót és a képeket Nagyné Gyenis Ildikó a szervező BorÉRT Egyesület elnöke juttatta el hozzánk. Ezúton is köszönjük!

Beszámoló a 2021. évi BorÉRT Borturisztikai

Konferenciáról, Kiállításról és Vásárról

A BorÉrt Egyesület a BorÉRT eseményt 2021. június 24 én rendezte meg. Az esemény eredeti időpontja 2021. január 28-án lett volna, amelyet két alkalommal is el kellett halasztani a vírushelyzet következtében elrendelt, a rendezvények szervezésére vonatkozó korlátozások miatt.

A 3. BorÉRT esemény díszvendége a Somlói borvidék volt, így a rendezvény időpontjának kiválasztásában a Somlói borvidék képviselővel a BorÉrt Egyesület egyeztetett. Az időpont áprilisban történő kiválasztása során figyelemmel voltunk arra, hogy olyan időpont kerüljön kiválasztásra, amely esetében a korlátozások már nem akadályozzák az esemény megrendezését, ugyanakkor még a nyári szabadságolások fő szezonját, főbb boros eseményeket is megelőzi.

Az időpont kiválasztásának helyességét igazolta, hogy a januári időpontra regisztrált kiállítók egyike sem mondta vissza regisztrációját. Az első körben regisztráltakon kívül még további partnerekkel bővült a kiállítók kör, mely végül 40 borászat és egyéb partner kiállítói megjelenését jelentette rendezvényünkön.

A konferencia esetében a végleges rendezvényen az eredeti tartalmi bázison, néhány érdekességgel kiegészítve sikerült megvalósítani elképzeléseinket az eredetileg tervezett előadóink szakmai részvételével. A konferencia tematikáját az ágazatot foglalkoztató aktuális kérdésekből állítottuk össze, mint például a 2021 augusztusában hatályba lépő új borszabályozás, a jelenleg futó, illetve tervben lévő különböző bormarketing támogatások rendszere. A konferencia programjában helyet kaptak azok az előadások is, amelyek az esemény díszvendégét, a Somlói borvidéket állították a figyelem központjába. Ilyenek voltak a bor és egészség kapcsolata, a borvidék eredetvédelmi szabályozását érintő tervezett változások, a borvidék borturisztikáját érintő előadás. Sajnos Ambrus Lajos a konferencia napján lemondta előadását, így a somlói bor és a művészet kapcsolatát bemutató előadás elmaradt.

A tervezett programnak megfelelően a BoÉRT Konferenciára 13 és 17 óra között került sor, amelyet egy állófogadást követően a Somlói Borgála követett. A kiállítás meglátogatására 17 és 21 óra között volt lehetőség. A látogatottságra negatív hatással volt egy komoly körülmény, ugyanis az esemény napján jelentős meleg volt, 120 éves melegrekord dőlt meg, mely a hőségriadóval sújtott főváros egész életére erőteljes hatást gyakorolt, még az utcákra is alig merészkedtek ki a városlakók. Így a várthoz képest kevesebben jöttek el a BorÉRT esemény programjaira. A rendezvényre 362 fő regisztrált, és közel 300-an keresték fel.

A rendezvény bevezetése komplex online és offline kampánnyal történt, mindez megfelelő médiajelenlétet biztosítva, melynek adatait a beszámoló mellékletében részletesen bemutatjuk. (ld. Médiamegjelenések!) Aktív és jelentős Facebook kampányt is folytattunk, hogy a BorÉRT eseményét és időpontját minél több emberrel megismertethessük, illetve a Somlói borvidék üzeneteit is eljuttathassuk. A tervezett min. 10 000 elérés helyett 59 800 fő volt a kampány elérése. A kampány analitikája a beszámoló részét képezi „A rendezvény kapcsán készített megjelenésekkel elért elérések számának hiteles dokumentálása” címen. A Konferenciát a Facebook kampányon kívül meghirdettük a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa hírlevelén keresztül is, amely 1400 szakmabeli e-mail címre juttatta el üzeneteinket. De szervezeti együttműködésünk alapján megküldte tagjainak információinkat az eseményről a Magyar Szőlő és Bortermelők Szövetsége, a Vindependent, valamint a Pannon Bormíves Céh is. Az esemény beharangozó cikkét, sajtóanyagát kiküldte a Mezőgazdasági Múzeum is 3600 címre.

Ezen túlmenően a BorÉRT díszvendégét, szakmai partnerét, a Somlói borvidéket további kiemelt médiamegjelenéssel is támogattuk. Kétoldalas cikket jelentettünk meg a Bor és Piac magazinban 2020 őszén. A Bor és Piac ezen kívül hírlevelében folyamatosan tájékoztatott az esemény megváltozott időpontjáról, így az olvasók ismerték a BorÉRT esemény időpont-változásait.

Összességében megállapíthatjuk, hogy eseményünket a korábbi évekhez képest jelentősebb kommunikációval, gazdagabb médiakampánnyal szerveztük. A BorÉRT esemény kommunikációjában kiemelt cél, hogy az esemény során megfogalmazott üzenetek ne csak az eseményre látogatókhoz érkezzenek meg, hanem – egyeztetve a partnerekkel – már az eseményt megelőzően is, az eseményhez kapcsolódó médiakampányon keresztül minden elért emberhez. A partnereink részéről hozzánk eljuttatott üzeneteket folyamatosan beleszőttük a különböző médiamegjelenésekbe, így kiállítóink üzenetei nem csak közvetlenül az eseményen, hanem az eseményhez kapcsolódó médiakampány felületein keresztül is eljutottak a célközönséghez. 

A Somlói borvidék esetében a fenti kommunikációt a borvidék képviselőitől kapott üzenetek felhasználásával valósítottuk meg. A Somlói borvidék népszerűsítésére vállalt egyéb eszközeinket is a megjelenés szolgálatába állítottuk: a közösségi média és az egyéb médiaaktivitás mellett a koccintas.hu, a jopohár.hu felületeken kiemelt cikkek, bannerek nagy száma biztosította a közönség megfelelő, vállalt elérését. Ezt beszámolónkban részletesen, eszköz szerinti bontásban mutatjuk be.

Az utókommunikációban a Somlói borvidék számára biztosítjuk az eseményt követően is kommunikációs felületeinket, mint például a JóPohar szolgáltatásunkat. Az egyes előadások tartalmát összefoglalva cikkeket tervezünk megjelentetni a felületeinken, tovább bővítik az esemény előtt és alatt megfogalmazott üzenetek eljuttatásának körét. 

Összegezve elmondható, hogy a 3. BorÉRT Konferenciát Kiállítást és Vásárt a korábbiaknál nagyobb számú partner részvételével szervezte a BorÉrt Egyesület.

A borturisztikai, borszakmai kérdések körül járását középpontba helyező és a kiállítási megjelenést, kóstolást, értékesítést is lehetővé tevő  komplex esemény helyszíne kellően elegáns és reprezentatív teret biztosított egy elegáns, tartalmas rendezvényhez. A hagyományosan helyt adó Mezőgazdasági Múzeum ezúttal is jó szakmai partnerként segítette a megvalósulást. A Vajdahunyadvár történelmi falai festői hátteret adtak a magyar bor és borturizmus értékeit bemutató vállalkozásunknak. Örömünkre szolgált, hogy a Konferencia létrejöttébe aktívan és személyes vezetői, előadói jelenléttel bekapcsolódott az Agrárminisztérium, a Magyar Turizmus Ügynökség, az Agrármarketing Centrum, Magyar Nemzeti Vidéki Hálózat, a Hegyközségek Nemzeti Tanácsa és a Somlói borvidék számos kimagasló szakembere, valamint Hegyközségi Tanácsa. A konferencia részletes programját a beszámolónk részletesen tartalmazza. Díszvendégünk megjelenésére kiemelt figyelmet fordítottunk, teret és eszközrendszert biztosítottunk, a kommunikációtól a kiállítási megjelenésig, számos marketing eszköz alkalmazását biztosítva és a partner számára is lehetővé téve.

A rendezvény fővédnöke Dr. Nagy István, agrárminiszter volt.

Díszvendég a Somlói borvidék volt.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Nagy-Somlói Borvidék Hegyközsége
(Somló hegy, Ság-hegy, Kis-Somlyó hegy)

Címünk:

Instagram Feed

X